Kvalitet

Kvalitet i kundekontakten og en samvittighedsfuld omdeling er afgørende for dao|Bladkompagniet. Bladkompagniet har opsat et kvalitetsmål på 99,5 %. I 2021 havde vi en samlet kvalitet på 99,84 %. De 0,16 % reklamationer svarer til 158.628 reklamationer årligt ud af en total på 96.783.760 befordrede forsendelser (aviser, magasiner og breve).

Igennem en tæt dialog med vores kunder fastlægger vi i fællesskab, hvad den bedste distributionsløsning vil være. Vi indgår herefter en aftale om vilkår og rammer for samarbejdet. Når vores kunder afleverer breve, eller magasiner til forsendelse, så bliver de optalt maskinelt og sorteret. Herefter fordeles de til vores depoter over hele Danmark. Når omdelingen er færdig, så skal alle bude melde, hvis de af en eller anden grund ikke kunne levere forsendelsen.

For at sikre en høj kvalitet har vi bl.a. indført et elektronisk kvalitetssikrings-system kaldet e-liga. E-liga er en lille computer, som alle budene bærer på armen. Hver gang de har leveret på en adresse, så trykker de adressen af på computeren på den elektroniske omdelingsliste. På den måde ved vi, at der er leveret og på hvilket tidspunkt. På hele Sjælland kan dao|Bladkompagniet derfor følge leveringen af alle forsendelserne on-line – med geokoder og tidspunkter.

Ved at følge dette link finder du dao|Bladkompagniets reklamationsstatistik.